Menu Petang : Char Kuey Teow & Teh Tarik Madu Pasir Pekan Kelantan

Salam alaikum...


Kabare semuanya?? Waras?? Iya emangnya mek mintak kalian semuanya waras walafiat :)


Mukadimah seberang sikit, asyik utagha, pantai timo je kan. Meh bace ape mek nak tulis ni. Cerita sepetang mek yang mengidam :)


Petang tu, mek balik Pasir Pekan. Jadi mek ajak la spouse mek try pekena Teh Tarik Madu dekat sini pulak. Kan teh tarik ni biasa terkenal dekat Pak Mat Sup Kepala Ikan dekat Kuala Besar, Pantai Cahaya Bulan (PCB). Yang itu memang kaww. Bagi mek yang bertekak kelantan ni rasenya ok sahaja. Tapi kalau orang luar mungkin kena tambah air kosong segelas :)


So tak nak karang panjang panjang. Tahu korang skrol laju ke bawah je. 



Menu dekat kedai ni ade Char Kuey Teow dan Teh Tarik Madu tu la. Lokasinya  berhadapan sekolah Agama Maahad Falahiah kot. Yang penting sekolah maahad :)


Close up char kuey teow. Ni yang biasa je. RM5 sepinggan :)


Ni pulak close up teh tarik madu. RM3 segelas. Tapi tak se-kawww yang Pak Mat punya :) tapi dah cukup manis untuk minum petang.


Akhir sekali, mek dan anak. Mek tak sedar selama ni mek ade eyebag. Tengok gambar ni baru perasan. Oh ye, kene sedar diri dah tua --'


Sekian..


44 comments

  1. prhh tarik tarik tu mek!! tebaik la

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa, memang trbaik tarik dia tu :) berbuih bk hg :)

      Delete
    2. Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah se orang TKW yg bekerja di kilang selangor malaysia, dan secara tidak sengaja sy lihat comentar pak Ramli dari singapur di internet tentang pesugihan dana hibah AKI SYEH MAULANA yg telah membuatnya sukses, saya pun coba buka situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya dan lihan no tlp aki, Saya pun langsug hubungi aki dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan uang RM 200 ribu yg sy minta benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

      Delete
  2. homaigod. teh dia . rasa macam penah baca , pernah viral kan? sedap ke Mek kalau letak madu? kalau I , prefer teh kaw . fuhhh.

    setakat ni suka mamak punya je lah. hehheehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. letak madu best babe ! maniisss. tp tk semanis yg viral tu --' nnt awk dtg kelantan, mek belanja awk dekat both tempat ni insyaAllah.

      mamak hr tu p mnum dekat putrajaya, dh mntk dia buat manis tp tk manis --' mek is tekak kelantan.

      Delete
  3. Wuuuuu.. macam sedap je kuey teow tu.. ermmmm LAPO! heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuey teow tu memang sedap dik :) nnt goreng kat rumah. ambek aura yg ni :)

      Delete
  4. Wuuuuu.. macam sedap je kuey teow tu.. ermmmm LAPO! heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuey teow tu memang sedap dik :) nnt goreng kat rumah. ambek aura yg ni :)

      Delete
  5. perghh... sedap sis... meleleh lagi teh tariknya... tgk kue teow pun dah menelan air liur ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Memang sedap sheila :) ckup rase :)

      Delete
  6. fuh melimpah keluar teh tarik dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aa. melimpah ruah :) buih dia tu manisss je :)

      Delete
  7. Replies
    1. nanti dtg kelantan, roger dekat mek. nnt mek bwk nani dtg sini :)

      Delete
  8. memang teh tarik di kelantan buih dia macam ni ka...ada juga tertengok di insta kedai yang jual teh macam ni di pantai cahaya bulan

    ReplyDelete
    Replies
    1. certain kedai la rz. tp femesnya mcm ni. sbb teh tarik madu padu :)

      Delete
  9. Woww...Teh tariknya memang terangkat...Char kuew teow pulak nampak sedap, terliur pulak akak, dahlah favorite tue...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kak. nnt dtg kelantan bgtahu mek, nnt mek bawak kak kin dtg sini :)

      Delete
  10. Adoi... Sekali dia up gambar teh tarik madu daaaaa... Serious, kalau bash gi kelantan memang suka nak cari makan-makan je... Makanan sedap-sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa, btol btol tp tgk kedai jugak. ade sedap ade tak :) bash nnt bgtahu mek if datang sini.

      Delete
    2. Baik! InshaAllah 😊 Husband bash oghe kelate jugok sebenarnya hahahah...

      Delete
    3. Oo yeke bash, org mane? Bleh la jumpa nnt blik kg :)

      Delete
  11. char kuetiow tu sukala..teh tarik manis gitu kureng suka..
    biarla org dok cakap sedap pun.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak muis org prtama yg mek dgr tk suka manis. Hihi. Jrg org kelntn tk suka manis :)

      Delete
  12. Teh tarik dia aduuusss..... sangat mengiurkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol tu :) meh kelantan, mek bawak mnum kat sini :)

      Delete
  13. Hebatnya teh tarik tu.
    Pasti sedap agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap wp ! Kne dtg kelantan, nnt mek bwk mnum sini :)

      Delete
  14. aduhhh. teh ais tu kenapa sedap sngt tngok niiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi, nnt dtg kelantan, mek bwk busyra dtg mkn kat sini :)

      Delete
  15. a ah la manis bebenor teh tarik madu kelantan. saya suka oder satu gelas dan air suam satu gelas.. jimat belanja :)

    ReplyDelete
  16. aida pernah minum teh tarik madu gitu kat pcb, mek.
    sekali gi ari tu sebab nak tgk2 pcb.
    jalan2 ler jap kat sepanjang pcb tu bwk anak2.
    anak2 makan aiskrim pasu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo. best tak? maniss kan. klau org suka manis ok la. klau tk suka, akn kurang gemar dengan yg mcm ni.

      Delete
  17. AHHHHHHH TEH TARIK MADU SEDAPPPPP!!! Siqah suka sangat dengan sup dagingnya.. cuma nak pergi tu, alahai jauhnya la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siqah nnt dtg bgtahu mek :) ambik daily flight je. Ckup dh round kelantan ni shari :)

      Delete
  18. Replies
    1. Dtg kelantan bgtahu mek, nnt mek bwk :)

      Delete
  19. 3 tahun duduk kelantan tapi tak pernah g minum teh tarik madu .. hehehe .. comeeeinyaaa anak mek ^^ . btw, terima kasih selalu singgah blog dan komen. baru sempat kunjung balas :) salam kenal ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp tk pegi? Ruginyaaa. Tkpe, nnt dtg bleh pegi :)

      Delete
  20. wow tertarik tengok teh tarik madu tu...

    ReplyDelete