Because of You

..Assalamualaikum..

Baca tajuk pun macam dah tahu apa isi kandungan entry kali ni
Mirip2 lagu Kelly Clarkson, aku tak kesah pun

Biasa ayat 'sebab kau' ni banyak dalam ceritera cinta
Gaduh2 sikit lepas tu agak2 dah tak dak ayat yang macam berbunga bagi la ayat ni seketul
'Saya ni berubah kerana awak tau tak?'
Si kekasih ni pun dalam dua juga nak percaya ke idak

Tapi konteks realitinya, memang pun
Kita manusia ni banyak berubah kerana sesuatu
Bukan saja2 berubah la kononnya
Kebanyakkannya kalau dah kena dekat muka sendiri baru nak sedar
Time tu la mula nak berubah
Ke arah kebaikan mungkin
Ke arah kejahatan pun mungkin jugak

Sebenarnya, bersyukurlah kalau dapat berubah kerana dia
Dah takdir Allah tetapkan kita berjumpa dengan dia
Kira macam dia lah yang jadi penyedar kepada kita
Kalau dah jauh berjalan, tak reti nak tengok belakang, kiranya Allah letakkan dia kat depan kita supaya kita ingat balik untuk ikut jalan yang betul
Faham ke idak ayat panjang tu?

Setiap yang hidup mesti jumpa yang salah dulu baru jumpa yang betul
Sebab yang salah tu akan sedarkan kita apa yang patut kita buat actually
Orang yang betul tu pula akan guide kita jadi lebih baik

Kau tahu, 9/10 tengok SB akan rasa tenang walaupun dlm cerita tu SB kena buli

Jadikan
'sebab kau lah'
ke arah kebaikan

;)

2 comments

  1. Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah se orang TKW yg bekerja di kilang selangor malaysia, dan secara tidak sengaja sy lihat comentar pak Ramli dari singapur di internet tentang pesugihan dana hibah AKI SYEH MAULANA yg telah membuatnya sukses, saya pun coba buka situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya dan lihan no tlp aki, Saya pun langsug hubungi aki dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan uang RM 200 ribu yg sy minta benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

    ReplyDelete